Sidor

tisdag, januari 24, 2017

...sick in bed.

Love sov fjorton timmar i natt och jag vaknade med ont i halsen och sprängande huvudvärk. Så vi stannade hemma i sängen. Där vi för övrigt är nu också, efter en kort omgång bilbingo och långfilm under täcke i soffan.

Stegräknaren i fitbit-klockan torkar sönder i brist på steg. 

Tänker på mitt inlägg igår och även på mina känslor idag. Jag har kommit så långt och det går åt rätt håll men så kommer sådana här dagar. Gårdagen med en ribba som ständigt höjdes och gjorde det omöjligt för mig att ens komma i närheten av att nå hela vägen upp. Jag kunde helt enkelt inte bli nöjd. Och så idag, en nästan helt prestationslös dag. Och känslorna som följer av det. Insikten om att jag fortfarande kan trilla dit. Självkänsla. Trygghet. Att vara ok i det prestationslösa, att ha ett värde helt utan att göra något. 

Att synliggöra tankarna fungerar. Att liksom ta in dem och studera dem. Varför tänker jag så och vad skapar det i mig. 

Nu återgår jag till vila och att inte göra någonting - som övning ;)

Inga kommentarer: