Sidor

onsdag, november 16, 2016

One of the happiest moments ever is when you find the courage to let go of what you can´t change.

Allt är så galet rörigt och ändå inte. Fullständigt kaos och lugn på samma gång. Jag klarar kaos bättre nu. Jag är bättre på att sortera mellan sådant jag kan och vill förändra och sådant som ligger utanför. Att se skillnad mellan vad som är mitt ansvar, vad jag möjligen kan göra och vad som faktiskt är helt omöjligt och inte ligger på mig. Det är en viktig sak att lära sig. Det och att behålla lugn i kaos. Att jag inte behöver falla med allt omkring mig. Jag behöver inte ta över andras känslor. Jag har egna känslor. Jag är en egen människa. I mig nu. Med mig. Kompis med mig själv. Det tog tid. 
Jag lär mig. Och det är en fantastisk resa. Det här livet.

Inga kommentarer: