Sidor

måndag, november 07, 2016

Be fearless when it comes to life, and careless when it comes to what people say and think about you.

Desto mer hel jag känner mig inuti desto mindre viktigt blir den ytliga ytan. Inte så att jag slutat bry mig om mitt yttre men jag skalar bort vissa saker. Förut rakade jag t.ex. benen varje dag, även vintertid och valde många gånger jacka efter hur snygg den var och kunde då hålla ner lite på bekvämlighet till förmån för det snygga. Jag tycker fortfarande att det är roligt med kläder och älskar att göra mig fin men jag behöver inte pressa in sådant när jag inte egentligen hinner eller känner för det. Att stress-raka ben vid kvällsduschen känns liksom inte helt nödvändigt.

Jag bryr mig helt enkelt mindre om vad människor tycker om mig. Det är en helt otroligt skön känsla. Det viktiga är vad jag tycker om mig, tänk att det skulle ta så lång tid att verkligen förstå det. Jag vill vara en bra människa och jag tycker om att göra mig fin men jag gör det för min skull.

Detsamma gäller hemmet. Det är mysigt att göra i ordning hemma och jag trivs bäst när det är rent och undanplockat så jag gör i ordning men jag gör det av kärlek till hemmet. De gånger jag tidigare panikstädat eller gått och effektivitets-plockat lite hela tiden blir färre. Jag försöker sänka nivån, inse vad som är viktigt och fokusera på det som verkligen får mig att må bra. Jag mår bra av ett fint hem men jag mår ännu bättre när jag hunnit prata ordentligt med mina barn.

Inga kommentarer: